Úvod... Kresby. Básne.. Tak ako básnikov, je len málo hercov, vačšina z nich len podniká so svojím ksichtom. Raz príde čas a jebnutých hercov nahradia digitálne entity - budú sa konečne živiť tak ako za Moliéra - pekne divadlom. (Takisto aj hudobníci, ktorí plačú, že piráti im zabíjajú hudbu - budú drhnúť koncertnú palubu.) V divadle som bol iba dvakrát, hoci je to umenie, ak ho prevádzkujú Herci, nie je to moje umenie. Som od útla poznačený tak, že prežívam akúkoľvek trápnosť ako svoju vlastnú (Ako napríklad, keď Marcel naživo zakaždým zabudne text v tej svojej primitívnej pesničke o láske, je mi potom z toho zle, pani redaktorka.) Preto aj tak nerád vystupujem na verejnosti, vo svojej krátkej kariérke speváka som sa väčšinou modlil, že kedy to už dojebem. Kvôli tomu uznávam len geniálnu profesionalitu - bezchybnú, respektíve, chyby sú v nej čarovné interpretačné nuansy - o čom ja pravda nesmiem ani zatušiť. Som aj veľmi úzkostlivo empatický a zvyknem si pravdepodobne aj namýšľať, že tuná to nie je tak, ako by malo byť, hercovi to nevyšlo, nie je to smiešne ani hlboké a ihneď na to je mi trápne a cítim sa zle aj za neho - súcitim. Niektorí, mne nesympatickí herci, sú hneď ako ich vidím už trápni. Nevedia to, nezvykli si ešte na stejdž, na kameru, hrajú tam akúsi strnulú štylizovanú predstavu samého najkrajšieho svojeho ja plus to, čo si myslia, že je očakávané. Modulujú sa do svojej postavy, ale von vychádza stále len ich toporná, upravená peknoksichtá karikatúra. Pri televíznych redaktorkách, uvádzačoch a moderátorkách toto platí ešte dvojnásobne, prepáčte pani redaktorka. Nakoniec platí to aj, pokiaľ ide o mňa, nič si z toho nerobte, aj taký génius ihneď stvrdne a začne bzučať ako závažný krt. Pravdepodobne to je zase čosi kvantové. Spôsobujú to cudzie oči, ktoré sa upierajú na veci, čo sa nemajú predvádzať, čo fungujú iba bez pohľadov. Táto premena sa so mnou udeje už keď sa pokúšam rozprávať niekomu vtip, je to ako kúzlo: radšej nie, radšej buď ticho, zavri hubu, budeme spolu ticho, pani redaktorka, dajte na mňa, bude to tak lepšie. Divadlo, to je ako keď sa v kulturáku zbiera do bitky. Nemôžete odtrhnúť oči. Agresia. Reality šou. Ľudia reagujú na zastrašovací agresívny krik - hneď sa vylučujú hormóny pozornosti. Ono obsahuje aj prvky nemej grotesky a kopania do rití. Ale tých pár naozajstných hercov, za všetkých napríklad Soňa Valentová (ste úžasná, môžem Vám povedať sestra?) stojí za to vidieť pri tanci. Možno v budúcom živote nebudem izbová rastlina a uvidíme sa Marián. Televízia: to sú pohyblivé obrázky z jehovistických knižiek. Dúhové reklamy na konzumný raj po konci sveta pestrých farieb čerstvo navracaného majónézového šalátu. Milé zvieratká, bábätá, krásne mysy s ovocím, šťastné páriky si hovejú na úžasných madracoch bez fľakov od unikajúceho moču, neokvapkané od zvačšujúcej sa prostaty. Kusé syčania konských bielochrupáčov, ktorí sa pretekajú vo svojej pseodoosobitosti a hyperempatickosti ku kamere. Z tej slizkej snahy vyhovieť, páčiť sa a predať okrem úžasného seba aj maslo, kolu a vložky - môže byť len sladkasté hovno. Lenže ludia sú osamelí, je fajn zapnúť si tú skrinku, otvoriť to okno - vtedy akokeby bol niekto doma. Späť... Ďalej.. Viac...